שלו×, זהו ×”×תר של קורס הגישה למטופל ×¢× ×ž×—×œ×” מתקדמת.
×”×תר ישמש לקורס ×שר ×ž×ª×§×™×™× ×‘×ופן משולב, בכיתה וב-ZOOM ×ž×˜×¢× ××•× ×™×‘×¨×¡×™×˜×ª ת“×, הפקולטה לרפו××”, בחוג לרפו×ת משפחה, בבי“ס ללימודי ממשך, קורס דיפלומה ×œ×ž×ª×ž×—×™× ×‘×¨×¤×•×ת המשפחה.
×ת הקורס ייסדה ×•×”× ×—×ª×” דר‘ גילי עופר-בי×לר וכעת ×ž× ×—×™× ×“×¨â€˜ גיל פלדמן ודר‘ ×™×•× ×” ×‘×’× ×•.
× ×•×©× (ש×) הקורס:
גישה למטופל ×¢× ×ž×—×œ×” מתקדמת
זהו קורס סימסטרי×לי.
×¢× ×¡×™×•× ×”×§×•×¨×¡, המשתתפות/×™× ×¦×¤×•×™×™× ×œ×”×™×•×ª מסוגלי×:
- ×œ× ×ª×— מקרה של טיפול במטופל/ת ×¢× ×¨×™×‘×•×™ ×ž×—×œ×•×ªÂ ×›×¨×•× ×™×•×ª מתקדמות
- להכיר ×ת המחלות מהן סובל/ת המטופל/ת, ×œ×”×ª× ×¡×•×ª בחיפוש מידע על המחלות ו×ופן הטפול בהן.
- להגדיר ×ת הבעיות ×”×’×•×¤× ×™×•×ª, רגשיות, משפחתיות, סביבתיות/כלכליות וחברתיות של המטופל/ת.
- לערוך סדר קדימויות וחלוקת ×ª×¤×§×™×“×™× ×œ×˜×¤×•×œ בבעיות ×”×©×•× ×•×ª.
- ×œ×¡×›× ×ת גורמי התמך ×”××™×©×™×™× ×©×œ המטופל/ת , משפחתה/ו, הקהילה וה××¨×’×•× ×™× ×”×©×•× ×™×.
- ×œ×¡×›× ×ª×•×›× ×™×ª התערבות עבור המטופל/ת.
- למפות ×ת ×”×ž×¨×›×™×‘×™× ×”×¤×œ×™××˜×™×‘×™× (תומכי×), לרכוש ×›×œ×™× ×”×ž×¡×™×™×¢×™× ×‘×”×ª×ž×•×“×“×•×ª ×¢× ×ž×˜×•×¤×œ/ת הזקוק/×” לטיפול פלי×טיבי/ת.
- לגלות ×•×œ×¡×›× ×ª×•×‘× ×•×ª ×ישיות לגבי הכוחות ×”××™×©×™×™× ×‘×˜×¤×•×œ, לגבי ×”×§×©×™×™× ×•×”×תגרי×, לגבי מקורות התמך של המטפל/ת.
×¢×§×¨×•× ×•×ª:    Â
· הקורס יועבר ×›×¡×“× ×” ב×ופן משולב, בכיתה וב-ZOOM, בהשתתפות פעילה של המשתתפי×.
Â·Â ×”×›× ×” של ×”×ž×©×ª×ª×¤×™× ×œ×§×¨×ת המפגשי× חשובה. חומר קרי××” לקורס ישלח במייל ×ו ×™×ž×¦× ×‘×תר ב××™× ×˜×¨× ×˜.Â ×”×ž×©×ª×ª×¤×™× ×ž×¦×•×¤×™× ×œ×”×›×™×Ÿ ”מקרה מתגלגל“ לקר×ת כל מפגש (יוסבר בהמשך).
· הצלחת הקורס והלמידה מושפעות מ×ד ממידת ההשתתפות הפעילה של המשתתפי×.
Â·Â ×‘×ž×¤×’×©×™× × ×¢×¡×•×§ בכמה צירי×- התייחסות למחלה מסוימת ולריבוי מחלות (Multi-Morbidity), × ×™×ª×•×— ×ž×¨×›×™×‘×™× ××™×©×™× ×‘×ž×˜×•×¤×œ ובמשפחתו- דפוסי התמודדות, ××ª×’×¨×™× ×ž×™×•×—×“×™×.
בקורס ×œ× × ×•×›×œ ללמוד ב×ופן מעמיק על כל ×חד ×ž×”×ž×¦×‘×™× ×”×›×¨×•× ×™×™× ×ו המורכבי×,×ך בקורס כן × ×™×’×¢ במגוון של בעיות רפו×יות, שבד“×› ××™× ×Ÿ × ×œ×ž×“×•×ª ×‘×§×•×¨×¡×™× ×חרי×.
בקורס ×œ× × ×”×¤×•×š ×œ×ž×•×ž×—×™× ×‘× ×•×©× ×˜×¤×•×œ פלי×טיבי, שיקו×, ×ו טפול משפחתי ×•×¤×¨×˜× ×™ בחולה המורכב, ×ך בקורס כן × ×ª×™×™×—×¡ ×œ×ž×ž×“×™× ×©×•× ×™× ×‘×”×ª×ž×•×“×“×•×ª ×¢× ×ž×—×œ×” קשה- הפרט, המחלה, המשפחה, הקהילה, המערך המשפחתי, והמש××‘×™× ×”×¢×•×ž×“×™× ×‘×¤× ×™ ×”×¨×•×¤× ×”×ž×˜×¤×œ.
בקורס ×œ× × ×œ×ž×“ מהי עבודה סוצי×לית ×ו סיעוד, ×ך כן × ×œ×ž×“ כיצד לעבוד בשיתוף פעולה ×¢× ×‘×¢×œ×™ ×ª×¤×§×™×“×™× ×”×¢×•×‘×“×™× ×‘×ž×§×¦×•×¢×•×ª ×לו ומה ×”× ×”×יכויות והתמיכה ×©× ×™×ª×Ÿ לקבל ×ž×”× ×œ×ž×˜×•×¤×œ×™×, ×•×œ× ×• רופ××™ המשפחה.
בקורס ×œ× × ×œ×ž×“ לפתור ×ת כל הבעיות, ×ך כן × ×œ×ž×“ בקורס ×œ×”×ª×‘×•× ×Ÿ במטופל ובמשפחתו וללמוד ×ת קשייה×, ובעקר × ×ª× ×¡×” ×‘×œ×”×ª×‘×•× ×Ÿ בתוך ×¢×¦×ž× ×•, לר×ות ×ת ×”×§×©×™×™× ×©×œ× ×•, ×ך ×’× ×ž×” מקורות התמיכה ×©×œ× ×•.
בקורס ×ולי × ×¢×‘×•×“ קשה.
×ך המטרה ×”×™× ×œ×¢×¡×•×§ במה ×©×¨×œ×‘× ×˜×™, חשוב ומ×תגר , בצורה ×ž×¢× ×™×™× ×ª ×•×ž×”× ×”.
בהצלחה!
דר‘ גיל פלדמן
דר‘ ×™×•× ×”Â ×‘×’× ×•